Delay

Jaha, usch, idag var det förseningar i pendeltågstrafiken så mitt tåg som jag egentligen skulle ha tagit blev inställt. Totallt satt jag och väntade på pendeln i nästan en halvtimme, något som nog ingen människa uppskattar.. Men men, det är inget att göra åt saken. Tur var det iaf att jag inte skulle någonstans förutom hem, annars skulle det ha varit värre! Det är extra jobbigt med pendeltågen då de endast går fyra gånger i timmen, men sen beror det lite på var man bor, i Bro går de t.ex. varje halvtimme(!). Jag tycker själv att det är jobbigt att stå och vänta 9 min på tuben när man precis har missat den,  och tänk då detta med pendeltågen! Usch! Värst är det där pendeln endast gå två gånger i timmen! Jag älskar att jag bor nära stan och att jag lätt kan ta mig till ställen enkelt och snabbt, taxi räknas ej! Jag kommer nog aldrig vilja flytta längre ifrån stan, utan snarare mot stan, eller ja då blir det ju i stan eftersom jag bor i gränsen till Stockholm. 

A. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0