Blood

Gårdagen var fantastisk! Möte upp Elvis och Johan utanför Pris x-tra. Medan E och jag gick in och handlade sprang J hem, med extranyckel jag kom med, och började städa. I matbutiken stötte jag även på Arian, som sa en sak som kommer gynna mig, förhoppningsvis:P

När vi kom hem till J skickade han iväg oss på uppdrag igen: Pantning. Gu det var fem kassar med bara burkar och flaskor. Vi kom upp i 80 kr! Väl hemma hos J igen började de städa och sen hjälptes vi alla åt med disken. Potatisgratängen sattes in och J insåg att det var slut på "all-round" kryddan, en sväng förbi Ica blev det, men denna gång för J. E och jag satt hemma och "vaktade" potatisgratängen, eller vi satt för det mesta och catchade upp. Det har hänt så grymt mycket på så lite tid! Maten blev klar och efter middagen gick J ut för att hyra film medan E och jag plockade undan och började skära upp fruktsalladen. Det var då det hände, något som aldrig tidigare har hänt mig! jag skar mig... och det rann blod! J hade varken plåster eller alsolsprit (!) men som tur var hade jag på mig mina "Elise"
vilket betyer att jag alltid går och släpar plåster och kirurgtejp. Denna gång had ejag med mig tumplåster och de som har använt sånna vet att de är jätte(!) stora! Så en sån tröck vi på, på mitt finger och vad vi garvade! haha

Fruktsalladen blev klar och vi satte oss framför tv:n för att se på "Pans labyrint" som J hade hyrt. Usch, jag såg den för ca två år sedan och jag tyckte att den var lika "läskigt" och hemsk då som nu! Dock tycker jag att det är en väldigt bra film men jag får som hjärtklappningar varje gång hon ska utföra sina uppdrag. Hann inte se hela filmen för jag var tvungen att sticka hem, min underbara far kom och hämtade mig.

Väl hemma skulle jag göra ren såret och vad det började blöda och pumpa i fingret! Började må illa och nu undrar jag om jag är blodrädd? För då kan jag verkligen inte bli läkare, om jag vill det någon dag. Vi lade lite kirurgtejp på och sen blev det straight to bed.

A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0